Air Filters
A high flow AC is the very first thing required to start the process of waking up your stock sleeping Harley. For years, all non CVO Touring models came equipped with a very restrictive AC design that was targeted at sound reduction more than performance. Simply unbolting the stock AC and throwing it on the ground is good for 5 HP. What you bolt back on may cost you half of that gain. The garden variety stage I AC from S+S, Ness and Harley that accept the stock cover will all cost you about 1-2 HP of that gained 5HP as you bolt them back on netting you a final improvement of about 3-4 HP. The forward facing air filters with the large 90 degree elbows are the exception to this. The HD Heavy breather, hands down the best performing air filter. These types with their large plennums will actually show a gain in TQ with no loss in HP when bolted on an open throttle body in back to back dyno testing. Just an FYI.
Diesen Bericht hab ich auf der Seite von Fullsac performance gelesen.
Von dort hol ich mir jetzt noch die DX headpipe(Tuningkrümmer ohne Kat)
Ich bin schon zufrieden, mit dem Big Sucker.... Aber der Heavy Breather macht halt schon echt was her... Hatte an Meiner 48 den Forcewinder und war mit dem Teil sehr zufrieden...
Würde mich glaub in Arsch beißen wenn ich mit dem neuen Krümmer auf die Rolle gehe ohne den Heavy Breather auch noch dran geschraubt zu haben...
Ich würde den auch selber dran machen... Denke nicht das das alt zu schwer sein sollte...