Die Ev3 hat .495 Lift, wie die Seriennocke. Die Rampe ist bestimmt ähnlich steil wie bei der EV-27. Die beiden Nocken sind sich ähnlich. Ich fahre die Ev-27 und habe keine Klopfgeräusche....nur der gesamte Ventiltrieb macht etwas mehr Geräusche beim Luftfilter.....
Hast du den Freigang der hinteren Nockenspitze geprüft ??
Siehe:
All EV23, EV27, EV31, EV3, EV46, EV35, EV5, EV51, EV57, EV59, EV7, EV72, EV79 and EV9
installations may require relieving of the engine case bearing boss to clearance for the rear
intake cam lobe tip. (This is the lobe furthest away from the gear). Clearance can be checked by
temporarily removing lifters, installing outer cam cover and SLOWLY rotating engine. If interference
is felt or if the rear intake cam lobe tip appears to be touching the engine bearing boss, remove small
amounts of aluminum from the bearing boss to relieve the interference. Don't ignore this step!
Grüße Thomas
PS: Axialspiel der Nocke ist aber per Shim eingestellt, oder ? Nockenwellenrad ausgemessen ?
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