Na, das paßt ja...
Zitat aus dem Rep.Handbuch:
GENERAL
Throttle Actuation Control Management
The ECM constantly monitors throttle actuation and throttle
component positioning. Several safety features are programmed
into the ECM to limit performance when an error or fault
in throttle actuation is detected.
These DTCs always accompany another code.
...
• P1510 Limited Performance
Enables near normal operation of the vehicle,
guarding against inadvertent wide open throttle conditions.
Typically this code is the result if one of the TGS or TP sensors, or one of each, has failed.
...
Das ist also der schriftliche Hinweis, daß ein Fehler im TwistGripSensor vorliegt,
und der Motor vorsichtshalber auf Sparflamme gehalten wird.
Es gibt übrigens 3 verschiede 'Sparflammen'...
P1510 meint die geringste Einschränkung.
Warum die ursächlichen Codes nicht mitangezeigt werden (These DTCs always accompany another code.), weiß ich jetzt auch nicht...
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-QUERDENKEN- Das ist dieses unglückliche Zusammentreffen von Rechtschreibschwäche durch mangelhafte Schulbildung und Internetzugang...
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