zum zitierten Beitrag
Zitat von Schumi68
p1510 p2122 und p2138 lassen sich gar nicht löschen.
Beim messen der einzelnen Adern ist vom Griff bis zum Stecker am Gabelbaum bei jeder einzelnen Ader Durchgang.
Fehlerkombi typisch für zu stramm montierten Gasgriff ... Ist vermutlich zu weit auf den Lenker geschoben
- P2138 - Twist Grip Sensor Correlation Error
- P2122 TGS1 Low/Open. Twist Grip Sensor problem. Loose/faulty or pinched wiring or possibly bad sensor.
deshalb:
- P1510 - EFI Limited Performance Mode
und vermutlich Kabel auf der rechten Seite falsch montiert oder Stecker nicht richtig drin oder Kabel beschädigt
- B2201 IGN switch off w/VSS
- B2206 Run/stop switch input open/shorted high
DTC B2201 is set when the BCM detects vehicles speed and indicates an open circuit between [242B BCM ] and [33B Zündschloss ] in the (W/BE) wire
These DTC only refers to the redundant engine stop switch (W/GY) wire from the RHCM.
DTC B2206 is set when the BCM indicates an open between [242B BCM ] terminal C4 and the engine stop switch.
Durchgang ist schon mal gut, aber wie sieht es mit Schluss gegen Masse oder Plus oder zu einem anderen Kabel aus ?
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'First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three. No more. No less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three."